Márkus, ÁdámTóth, MagdolnaTóth, Eszter2024-07-222024-07-222022-12-31Economica, Évf. 13 szám 3-4 (2022) ,1585-6216https://hdl.handle.net/2437/376063This study aims to examine Erasmus student flows between the 33 Erasmus+ programme countries using a gravity model. The regression analysis quantifies the impact of the factors influencing decisions on the country choice in 2018. The results suggest that the costs embodied by geographical distance and cultural differences significantly diminish the intensity of bilateral student mobility. The research also shows that students prefer to choose a country with reputable, high-quality universities, while tourist attractions do not increase the attractiveness of the host country.A tanulmány célja, hogy megvizsgálja a 33 Erasmus+ programország közötti Erasmus-hallgatói áramlásokat a gravitációs modell segítségével. A regressziós elemzés az országválasztási döntést befolyásoló tényezők hatását számszerűsíti a 2018-as évre vonatkozóan. A kapott eredmények arra engednek következtetni, hogy a földrajzi távolság által megtestesített költségek, valamint a kulturális különbségek erősen visszavetik két ország között a mobilitás intenzitását. A kutatás továbbá arra is rámutat, hogy a hallgatók szívesebben választanak olyan országot, ahol jó hírű, színvonalas egyetemek találhatók, míg a turisztikai attrakciók nem igazán növelik a fogadó országok vonzerejét.application/pdfErasmusmobilityinternationalization of higher educationgravity modelErasmusmobilitásfelsőoktatás nemzetköziesítésegravitációs modellErasmus+ hallgatók áramlásának vizsgálata gravitációs modellelfolyóiratcikkOpen AccessEconomicahttps://doi.org/10.47282/economica/2022/13/3-4/10732Economica3-4132560-2322