Gesztelyi, Hermina ÁgnesTóth, Eszter2025-01-062025-01-062024-11-04https://hdl.handle.net/2437/384387E szakdolgozat a tanulásban akadályozott gyermekeknek szóló történeteket mutatja be Balázs Ágnes Mesék örökmozgóknak című könyvsorozata segítségével. A könyvsorozat betekintést nyújt a mindennapi élet eseményebe, mely által a gyerekek jobban bele tudják élni magukat a történetekbe. Az érzékenyítés, elfogadás és tolerancia már egészen kiskorban való kialakítása elengedhetetlen mind a normál fejlődésmenetű gyermekeknél, mind a bármilyen fogyatékossággal élő gyermekeknél. A szakdolgozat elején a gyógypedagógia bemutatása és a tanulásban akadályozottság pedagógiájának ismertetése jelenik meg. A gyógypedagógia alapfogalmairól, a gyógypedagógia feladatáról, a tanulási nehézség, tanulási akadályozottság, tanulásban akadályozottság fogalmáról és jellemzőiről lesz szó. Ezt követően általánosságban írok az irodalomról, az olvasóvá nevelésről, a mesékről, majd arról, hogy hogyan jelenik meg az irodalom a gyógypedagógiában – különböző érzékenyítési lehetőségekről. Ezután a dolgozat fő témája, Balázs Ágnes Mesék örökmozgóknak című könyvsorozatának elemzése következik, majd a Hóbelevanc, a száguldó hóember történet elemzése és órai keretek közötti feldolgozása, annak következtetései olvashatóak.65hutanulásban akadályozott gyermekekelfogadásmeseA tanulásban akadályozott gyermekeknek szóló történetek - Balázs Ágnes Mesék örökmozgóknak című könyvsorozataNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.