Szilágyi, BarnabásBobok, György Péter2018-10-262018-10-262018-10-25http://hdl.handle.net/2437/258089Dolgozatom célja az iskolai mentálhigiéné és tehetséggondozás kérdéskörének tanulmányozása egy speciálisan egyházi iskolában, annak református értékrendje alapján. Az e témában található szakirodalmak vizsgálata után egy olyan, saját pedagógiai munkámban hasznosítható tudományt igyekeztem készíteni, mely összefoglalja számomra e terület elméleti tudományos kutatásait, mintegy katalógusszerűen összegezve a téma megkerülhetetlen szakértőinek alapvetéseit és a legfrissebb oktatási trendeket, kortárs hozzáértők megosztott tapasztalatait. Maga a téma kibontása pedig azt a hipotézisemet szolgálja alátámasztani, miszerint egy pedagógus akkor tud maximális hatékonysággal és eredményorientáltsággal a tehetséggondozásra fókuszálni, ha egész munkásságát áthatja a mentálhigiénés és esetemben a református szemlélet, ezzel válva hiteles modellé tanítványaim felé. Személyes érintettségem ismertetése után a tehetség fogalmi tisztázására térek ki. Miután a tehetségről értekezem, szűkítem a tehetséggondozás és nevelés kérdéskörét az általam ismert korosztályra. Részletesebben írok arról, miként jelenik meg a mentálhigiéné a tehetséggondozásban. A különböző témák kifejtéseinél, ahol relevánsnak ítéltem, a református szemléletmódot is ismertettem. Dolgozatom összegzéssel, illetve személyes reflexióval zárul.41hutehetségmentálhigiénereformátusMentálhigiéné a tehetséggondozásban református tehetséggondozó általános iskolábanDEENK Témalista::Neveléstudomány