Virágos, MártaSzékely, Zoltán2023-04-142023-04-142023-04-13https://hdl.handle.net/2437/349551Szakdolgozatom fókuszába az álhírek gazdasági és társadalmi hatásait helyeztem. A kutatásom célja az álhírek és szenzációhajhász hírek hatásának feltárása az online és hagyományos médiaiparra, a vállalatok és márkák hírnevére, valamint a reklámiparra. A hipotéziseim alapján azt vizsgálom, hogy az álhírek és szenzációhajhász hírek hogyan növelik az online média szerepét és jelentőségét a hagyományos médiaforrásokkal szemben, és hogy ez hogyan van hatással az iparág átalakulására és a bevételi modellekre, valamint milyen negatív hatást gyakorolnak a vállalatok és márkák hírnevére, ami csökkenti a fogyasztói bizalmat és vásárlási hajlandóságot. Továbbá a szakdolgozatom kiterjed arra is, hogy az álhírek és szenzációhajhász hírek hogyan növelik a reklámipar szerepét, és milyen hatással vannak az emberek vásárlási döntéseire. A kutatás eredményei segíthetnek megérteni az álhírek és szenzációhajhász hírek hatásait az iparágakra és a fogyasztókra, és segíthetnek a vállalatoknak és márkáknak hatékonyabb stratégiákat kidolgozni a hírek és reklámok terén.50huálhírgazdaságtársadalomAz álhírek hatása a gazdaságra és társadalomra a XXI. századbanDEENK Témalista::TársadalomtudományokHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.