Tóth, MátéSzéles, Kristóf2023-05-242023-05-242023-04-12https://hdl.handle.net/2437/354180A szakdolgozatom a metonímia és metafora használatát és azoknak hatásait szemlélteti hirdetésekben, melyet gyorséttermek cégei jelenítettek meg, név szerint a Burger King, a McDonald’s, a KFC, a Subway és a PizzaHut, Instagram-posztok formájában. A különböző cégek gyakran ugyanolyan vagy hasonló metonimikus és metaforikus elemeket használnak. Ilyennek bizonyultak például az emberek külső tulajdonságainak makulátlan megjelenítése, a termék pontosságának és megszervezettségének vizuális vázolása, a fontosabb elemek középirányban való feltüntetése, ugyanakkor a logók körültekintő ábrázolása és a kép-szöveg közötti alátámasztó, egymást elősegítő kapcsolat elhelyezése, a pontosabb megjelenítés és a magasabb bevétel elérése érdekében. Ezen megjelenítési módszerek együttese adta meg a fő kérdésre a választ, hogy hogyan viselkednek a metonimikus és metaforikus elemek az Instagram-hirdetések képein és milyen hatással vannak a megtekintő személyekre.33deMetonymieMetapherWerbungenSchnellimbissrestaurantsKonzeptuelle LinguistikKonzeptuelle Metonymie in Instagram-Werbungen von Fast Food KettenDEENK Témalista::NyelvtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.