Mező, KatalinBodorovics-Biró, Edit2019-04-102019-04-102019-04-10http://hdl.handle.net/2437/265269A dolgozatban a Waldorf-módszer élménypedagógiai elemeit ismertetjük az iskolában. Első részében az élmény-, majd a Waldorf-pedagógiát mutatjuk be, illetve felmérjük a fejlesztőpedagógus lehetőségeit ezen módszerek használatában. A második részében egy kutatás eredményeiről számolunk be, melynek célja, hogy megvizsgálja, mely iskola típusba járnak nagyobb örömmel a gyerekek, illetve hol kapnak több lehetőséget az önkifejezésre. A felmérés elvégzésére a kérdőíves megkérdezést választottuk két iskola - egy állami és egy Waldorf-iskola - bevonásával. A kutatás eredményeképpen elmondható, hogy a Waldorf-módszer alkalmazásával egy, a gyermeki lélekhez közelebb álló nevelés valósul meg, melyben a gyermekek kiegyensúlyozottabbak, mindennapjaik pedig élményekkel teli,így valószínűsíthető, hogy boldogabbak, mint az állami iskolába járó gyerekek.38huélménypedagógiaWaldorf-pedagógiaközoktatásA Waldorf-módszer élménypedagógiai elemeinek megjelenése az iskolábanDEENK Témalista::Neveléstudomány