Tomán, HenriettaSzabados, Gergő2025-06-262025-06-262025-04-29https://hdl.handle.net/2437/394751A számítógépes grafika területén belüli nagyon izgalmas téma a nagyméretű 3D környezetek renderelése. Mikor környezetet renderelünk, rengeteg objektumot kell megjeleníteni egyszerre a képernyőn. A dolgozat az erre használható technikák hátterével és implementálásával foglalkozik. Sor kerül egyrészt a megvalósításkor igénybe vett technológia, a DirectX 11 által nyújtott lehetőségek ismertetésére. Ezután ezen ismeretek gyakorlati alkalmazását is be fogom mutatni a szakdolgozat keretein belül lefejlesztett grafikus alkalmazás kódrészletein keresztül. Az elkészült program fűszálak renderelésére összpontosít, mivel általában ezek vannak a legnagyobb számban megjelenítve, de a vizsgált módszerek alkalmazhatók bármilyen más környezeti elemekre is.55huDirectXrenderelés3Dshader3D környezet renderelés DirectX használatávalInformatika::KomputergrafikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.