Tóth, EszterVereb, Zsófia Dorka2020-10-222020-10-222020-10-22http://hdl.handle.net/2437/297213Napjainkban egyre nagyobb szerepet kapnak a társadalmi és környezetvédelmi mozgalmak. Ennek egyik megnyilvánulása a fair trade, avagy a méltányos/tisztességes kereskedelem, mely egy emberközpontúbb, termelőfókuszú alternatívája a hagyományos kereskedelemnek. A közelmúltban azonban a fair trade rendszere átalakult. Ennek szellemében már nemcsak a fejlődő, hanem a fejlett országok termelői számára is megadatik a lehetőség, hogy bekapcsolódjanak a méltányos kereskedelembe, feltéve, ha betartják a rendszer által megkövetelt környezetvédelmi, gazdasági és szociális szempontokat. Kutatásom célja az, hogy megvizsgáljam, hogyan adaptálható a méltányos kereskedelem rendszere a gazdaságilag fejlett országok (jelen esetben Franciaország) helyi piacain előállított, hazai termékeire a különféle helyi védjegyek és márkák segítségével. Kutatási kérdéseim között szerepel az, hogy milyen hasznokkal és előnyökkel jár ezen új, az eredetiből levezetett és kibővített mozgalom a francia termelők számára. Ennek a kérdéskörnek a vizsgálata azért érdekes, mert a francia példa jó gyakorlattal szolgálhat más, akár a magyar gazdaság számára is.73huméltányos kereskedelemfair tradehelyi méltányos kereskedelemFranciaországA méltányos kereskedelem helyi mozgalma FranciaországbanThe domestic fair trade movement in FranceDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány