Papp-Varga, EszterSzabó, Mihály Balázsné2020-04-272020-04-272020-04http://hdl.handle.net/2437/284935A szakirodalmak segítségével nyomon követtük a nyelv fejlődését, születéstől a gyermek 6 éves koráig. Utánanéztünk a mentális lexikon felépítésének és működésének, valamint a kétnyelvű mentális lexikon jellemzőinek. Kíváncsiak voltunk a nagycsoportos óvodások aktív és passzív szókincsére 4 településen, melyből két település magyarországi, kettő pedig romániai. A szakdolgozat célja, hogy kiderítse, hol jobbak ma, a magyar nyelvterületeken belül a környezeti adottságok, illetve verbális szokások ahhoz, hogy a gyermek megfelelő szókinccsel induljon el az iskolába.78huaktív szókincspasszív szókincsnagycsoportos óvodásAz aktív és a passzív szókincs vizsgálata nagycsoportos óvodások körében Románia és Magyarország területénThe examination of active and passive vocabulary among kindergarten children in Hungary and RomaniaDEENK Témalista::Neveléstudomány