Márkus, Edina IlonaNagy, Lívia2022-04-142022-04-142022http://hdl.handle.net/2437/330641Szakdolgozatom célja megvizsgálni, hogy mely tényezők motiválják leginkább a fiatal felnőtt korosztályt. Ehhez először ismertetem a vizsgált célcsoportot, 19-30 év közötti felnőtteket, ehhez kötődően a felnőttség fogalmát és a felnőtt tanulók jellemzőit is kifejtem. Ezután bemutatok olyan hazai és külföldi kutatásokat is, amelyek a kutatási témámhoz kötődnek, a téma fontosabb elemeit mutatják be, mint a felnőttkori tanulás sajátosságai, a felnőtt tanulás előnyei és hátrányai, illetve a tanulási stílusok és a tanulási módszerek. A dolgozat középpontjában a tanulás és a motiváció viszonya áll, mely során a motiváció fogalmával, a motiváció tartalomelméleteivel, csoportosításával és a befolyásoló tényezőkkel ismerkedhetünk meg. Ezek után saját kutatásom eredményeinek bemutatása következik. Kutatásomban arra keresem a választ, hogy mi ösztönzi 19-30 év közötti felnőtteket a képzésen való részvételre, illetve e korosztály esetében hogyan történik a munka és a tanulás összeegyeztetése. Kutatási célom, hogy választ kapjak arra, hogy a fiatal felnőtteknek mik a céljai, a leggyakrabban használt eszközei a tanulás, képzés során, illetve mik teszik nehezebbé számukra a tanulást és mely kompetenciák fejlesztése a leglényegesebb a képzés során. Vizsgálatom során online kérdőívet alkalmaztam a felméréshez. A felmérésben résztvevők létszáma 100 fő, 22% férfi és 78% nő.71hufiatal felnőttek, felnőttkori tanulás, tanulási motivációk, tanulási akadályok, tanulási stílus, tanulási módszer, külső ösztönzők és belső ösztönzők, kompetenciák és képességekA fiatal felnőttek tanulási motivációiLearning methods of young adult educationDEENK Témalista::Neveléstudomány