Kondé, ZoltánVarga, Márk Márió2016-05-172016-05-172016-05-05http://hdl.handle.net/2437/227510Az olvasásnak számos területspecifikus, kifejezetten az olvasással és az olvasott szöveg értelmezésével kapcsolatos elmélete létezik, melyek mind sajátosan állnak a témához, ugyanakkor nem minden körülmények között állnak ezek az elméletek összhangban egymással. A technológia és a digitális képalkotó eljárások és a patológiás esetek megfigyelésének segítségével azonban napjainkban sokkal többet tudunk arról, hogy mi és hogyan játszódik le a fejünkben. Ennek megfelelően az aktív területekből tudunk következtetni az agy működési mechanizmusaira, illetve bizonyos területek túl-, alul-, vagy nemműködéséből tudunk következtetni arra, hogy azon területeknek konkrétan mi is a szerepe egy-egy folyamatban. Feltételezem tehát, hogy az egyik specializált területen tapasztalható szabályosságok általánosságában kiterjeszthetőek más, az agykéregben lejátszódó folyamatokra. Ennek első lépését hivatott megtenni műhelymunkám. RSVP módszerrel végzett kísérletekkel már megtették az első lépéseket annak az irányába, hogy fokozatosan kiterjesszék az olvasás alsóbb szintjein történő sajátosságokat magasabb rendű folyamatokra, így én is ezt a platformot választottam további vizsgálataim tárgyául.34huRSVPSémaSémaelméletRumelhartInteraktív modellmintázat felismerésA sémaidegen tartalmak hatása a felidézésre RSVP prezentációbanA digitális edukáció szerepe az időskori depresszió megelőzésébenA "crowdsourced" reklámok hatásai a fogyasztóraA lego robot programozás elsajátításának hatásai a kognitív képességekre fiatal gyermekeknélDEENK Témalista::Pszichológia