Tóth, ErzsébetMuszka, Bálint Ádám2025-06-302025-06-302025-04-10https://hdl.handle.net/2437/395073Ez a szakdolgozat egy oldalnézetes, 2D-s Endless Runner típusú platformjáték fejlesztését mutatja be, amely Unity játékmotorral készült. A projekt során egy folyamatosan mozgó főszereplő és különböző pályaelemek, akadályok, gyűjthető objektumok kerültek implementálásra. A szintek megvalósítása a Tilemap rendszer segítségével történt, ami hatékony és jól szervezhető pályaszerkesztést tett lehetővé. A játék többek között tartalmaz checkpoint funkciót, életerő- és pontszámláló rendszert, animációkat, valamint egyedi menürendszert és győzelmi képernyőt is. A kamera mozgása nem beépített modulra épül, hanem egyedi vezérléssel lett kialakítva. A fejlesztés során kiemelt figyelmet kapott a programkód struktúrája és újrafelhasználhatósága. A kész játék teljes mértékben működőképes, és megfelel a dolgozatban megfogalmazott technikai és tartalmi elvárásoknak.53huJáték fejlesztés, Unity2D-s Endless Runner játék fejlesztéseInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.