Miklós, AttilaIván, JánosGajdos, Éva2009-07-312009-07-3120092009-07-31http://hdl.handle.net/2437/88543A kutatásom konkrét célja feltárni, hogy a vizsgált intézményben (Széchenyi István Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium) folyó természetismereti oktatás és gyakorlati tevékenység milyen környezettudatos (természetvédelmi) szemlélet kialakítását eredményezi. Mennyire hatékony ez a fejlesztőmunka az adott intézményben, hogy a természet kiemelt védelmére vonatkozó törvények hogyan váltódnak aprópénzre a gyakorlatban és főleg hogyan vetítődik ki a gyerekek gondolkodására. A Likert-típusú kérdőív segítségével megvizsgáltam, hogy milyen az adott iskola különböző korosztályának a természetszemlélete, milyenek a természetvédelemmel kapcsolatos gyakorlati ismereteik, van-e különbség a különböző korosztályok természethez való viszonyában. Változik-e a különböző korosztályok környezeti attitűdje és, ha igen milyen irányba és milyen mértékben.48hukörnyezetvédelemkörnyezeti neveléstermészetvédelemA természetközeli szemlélet kialakítása debreceni vadaskertek segítségével.