Hegedűs, RolandPankotai, Fanni2019-03-182019-03-182019-03-18http://hdl.handle.net/2437/264463Elsősorban azért választottam ezt a témát, mert úgy gondolom, hogy a romaság/cigányság kérdése elég jellemző téma a mai társadalmunkban. Úgy gondolom, hogy egy óvodapedagógusnak, de legyen, bármilyen pedagógus elfogadónak kell lennie minden tekintetben. Személy szerint fontosnak tartom a különféle kultúrák megismerését. Másrészről pont ezért választottam ezt a témát, hogy a pályám kezdetén is könnyebben, gördülékenyebben tudjak kapcsolatot kialakítani a roma szülőkkel, gyermekekkel. Meg tudjam könnyíteni az integrációjukat, megfelelő elméleti háttértudással. Három különböző hátrányos helyzetű intézményben jártam, amelyekben összesen 11 óvodapedagógussal készítettem interjút. Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, mik, azok a tényezők, amelyek befolyásolják, meghatározzák a roma/cigány gyermekek integrációját az óvodába. Igyekeztem elég sok oldalról megközelíteni a témát, mint a szülők, mint az óvodapedagógusok, tárgyi feltételek oldaláról. Négy hipotézist állítottam fel, amelyeket sikerült igazolni.57huintegrációroma gyerekeknevelési stílusbizalmi kapcsolat kialakításahátrányos helyzetA roma gyermekek integrációja az óvodábaDEENK Témalista::Neveléstudomány