Balázs-Földi, EmeseMáté-Dalmi, Judit2020-04-222020-04-222020-04-22http://hdl.handle.net/2437/284236A dolgozat elméleti részében szó lesz a fogyatékosságról általában, az attitűdről, az előítéletről, a diszkriminációról, integrációról, valamint az empátiáról. A dolgozat második nagy része a kutatás bemutatása. Itt azok az eredmények kerülnek bemutatásra, amelyeket az általános iskolás diákok attitűdjeinek vizsgálata során kaptunk. Ehhez a még Magyarországon ritkán alkalmazott CATCH attitűdskála lett alkalmazva. A vizsgálat célja, hogy megismerjük a többségi tanulók fogyatékossággal élő személyekkel szembeni attitűdjét, némi rálátást kapjunk arról, hogy a gyerekek miként vélekednek róluk. További célja még annak feltárása, hogy a fogyatékossággal élő tanulókkal kapcsolatos attitűdöket milyen tényezők befolyásolják.45huattitűdfogyatékosságelőítéletempátiaFelső tagozatos diákok fogyatékossággal élő tanulók irányába mutatott attitűdjeiDEENK Témalista::Neveléstudomány