Vida, ViktóriaKukk, Nikolett2024-01-042024-01-042023-10-24https://hdl.handle.net/2437/364386A dolgozatom központi célja a borfogyasztás szokásainak kutatása, borkereskedelem helyzetének felmérése, ezek segítségével pedig a tokaji borvidéken található Tokaj Kikelet Pince & Ízműhely elemzése volt. Bemutattam hazánk bortermelő régióit, ismertettem Tokaj-Hegyalja jellemzőit, s ezen belül összehasonlítottam 3 helybeli borászatot, melyek potenciális versenytársai lehetnek a választott vállalkozásomnak. Kutatásom folyamán lehetőségem nyílt egy mélyinterjú lebonyolítására a borászhölggyel, a fogyasztói szokások felmérésére pedig önkitöltős online kérdőívet alkalmaztam. Az interjúm segítségével elemeztem a vállalkozás üzleti tevékenységét, árbevétellel kapcsolatos információkra, annak alakulására, marketingtevékenységre, kommunikációs csatornákra, illetve versenytársakra irányultak kérdéseim. Fogyasztói szempontú kutatásom alkalmával pedig megvizsgáltam hazánk borfogyasztási szokásait. A kapott adatok alapján következtetéseket vontam le, illetve javaslatokat fogalmaztam meg a jövőre nézve.59huborfogyasztásborászat üzleti tervTokaj Kikelet Pince & ÍzműhelyA Tokaj Kikelet Pince & Ízműhely üzleti terveBusiness plan of the Tokaj Kikelet Pince & ÍzműhelyDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.