Szabó, ÁgnesVasvári , Tícia2025-06-112025-06-112025-04-07https://hdl.handle.net/2437/391363A megkésett beszédfejlődés az óvodás korú gyermekek napjainkban egyre gyakrabban diagnosztizált problémája, amely számos területre, így a tanulási készségekre, a társas kapcsolatokra és az önkifejezésre is jelentős hatással lehet. A téma egyre inkább aktuális, hiszen a COVID-19 világjárvány járulékos hatásaival kapcsolatban már eltelt annyi idő, hogy a különböző kutatómunkák a pedagógiai szakterületeket is elérjék. Szakdolgozatom középpontjában a 3–6 éves, megkésett beszédfejlődésű gyermekek szókincs- és mozgásfejlődése áll, különös tekintettel a COVID-19 pandémia időszakára. A kutatás célja az volt, hogy feltárjam, milyen hatással voltak a járványügyi korlátozások a gyermekek fejlődésére, valamint milyen szerepet játszottak a szülők által alkalmazott otthoni fejlesztési stratégiák e folyamatokban.46hubeszédfejlődésmozgásfejlődésCOVID-19szülői stratégiákóvodás korú gyermekekA megkésett beszédfejlődésű gyermekek szókincse és mozgásfejlődéseVocabulary and motor development of children with delayed speech developmentNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.