Chrappán, MagdolnaKótiné Losonczi, Zsuzsanna2013-05-172013-05-1720132013-05-17http://hdl.handle.net/2437/168490Szakdolgozatom főszereplői vezetőhelyettesek, az adott szervezet másodhegedűsei. Rendkívül érdekesnek találom ugyanis az ők speciális szerepét, melynek karakterisztikus vonásait alapvetően négyféle aspektusból kívánom megvilágítani, ezek: a kettős feladathelyzet, a közbeékelt szerep, a szakértői tudás és az elismerés. A téma „elsőkörös” feltárása, illetve a kérdéskör iránti külső érdeklődés felkeltése érdekében interjúk készítésére vállalkozom. Közoktatásvezető-helyetteseket igyekszek szóra bírni, majd az általuk elmondottak alapján megpróbálom feltérképezni e „többváltozós” szerep motivációs bázisát. A mikrokutatást kis elemszámú mintán kívánom elvégezni, ez speciális megfigyelések és tapasztalatok megszerzésére kínál kiváló lehetőséget. Fontosnak tartom a személyes kontaktust, a „jóízű” szakmai diskurzust, ebben én – mint volt vezetőhelyettes – az interjúalanyok hiteles partnere szeretnék lenni. A külső szerepképző tényezők feltárása mellet – mint amilyen a szerepvállalás, a kompetenciakörök és munkamegosztás, a megbecsülés és a kapcsolatok kérdése – kiemelt figyelmet fordítok a látens összetevők megfigyelésére, ezek: az ambíció, a motiváció, a szerepdefiníció és az önértékelés. Ehhez – a konvencionális kérdések mellett – projektív feladatokat is tervezek, melyek várhatóan nem pusztán hatékonnyá, de élményszerűvé is teszik majd a beszélgetéseket.60huszerepdefiniálásmotivációs bázisA vezetőhelyettesek motivációs bázisa, avagy a másodhegedűs szerep és ami mögötte vanDEENK Témalista::NeveléstudományDEENK Témalista::Pszichológia::Személyiségpszichológia