Molnár, BalázsSzalainé Nagy, Mónika2016-04-192016-04-192016http://hdl.handle.net/2437/225127A dolgozat témája a tanulási nehézségek és a szociokulturális hátrány összefüggéseire épül. A témával kapcsolatban a tanulásban akadályozottság, a tanulási korlátok, a tanulási képességek fogalmait dolgoztam ki. Továbbá betekintést nyújtok a Pedagógiai Szakszolgálatok, Szakértői Bizottságok tevékenységeibe is. A szakirodalom feldolgozásában néhány képességfejlesztő pedagógiai módszer bemutatására is kitértem. Dolgozatom a folyamatos figyelemmel kísérés tevékenységét, jelentőségét mutatja be a tanulásban akadályozottá nyilvánítás folyamatában. A vizsgálat módszereként a gyermekek képességeinek megfigyelését alkalmaztam. Az eredmények alapján elmondható, hogy a folyamatos figyelemmel kísérés nem hozza a várt eredményeket a gyermekek fejlődésével, illetve felzárkózásával kapcsolatban.60huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországtanulási képességtanulásban akadályozottságtanulási nehézségekpedagógiai szakszolgálatA folyamatos figyelemmel kísérésben részt vevő tanulók empirikus vizsgálata a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Mátészalkai Megyei Tagintézményének ellátási területénDEENK Témalista::Neveléstudomány