Kóródi, MártaBartha , Zoltán2025-06-192025-06-192025-05-10https://hdl.handle.net/2437/393527A dolgozatom központi témája a Centrum Hotel Debrecen vendégkörének vizsgálata és annak bemutatása, hogy milyen tényezők befolyásolják a szállodát választó utazók döntéseit. A hotel kiemelt elhelyezkedésének köszönhetően ideális terep az üzleti és szabadidős vendégek fogyasztási szokásainak összehasonlítására. A dolgozat során arra keresem a választ, hogy milyen motivációk, szempontok és külső tényezők hatnak a vendégek döntéshozatalára. A dolgozat első részében a szálloda működését, vendégkörét és piaci helyzetét mutatom be, majd az utazási döntések elméleti hátterét elemzem. Ezt követően a gyakorlatban vizsgálom meg, hogy ezek az elméletek miként érvényesülnek a Centrum Hotel esetében. Célom egy átfogó képet adni a vendégösszetétel alakulásáról és annak hatásairól a szálloda sikerességére. A dolgozat hozzájárul ahhoz, hogy jobban megértsük, miként lehet a különböző vendégtípusokat hatékonyan megszólítani és kiszolgálni egy városi szálláshelyen.25huvendégkör elemzésutazási döntésekCentrum Hotel vendégkörének elemzése és az utazási döntéseiket befolyásoló tényezőkAnalysis of Centrum Hotel’s guest base and factors influencing their travel decisionsKözgazdaságtudomány::GazdaságelemzésHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.