Láposi, Teréz IzabellaKovács, Nikolett2022-04-072022-04-072022-04-06http://hdl.handle.net/2437/330158Dolgozatom kiindulópontjában a tanulásban akadályozottság kialakulásának meghatározása szerepel valamint a velük foglalkozó gyógypedagógusok kompetenciája és művészettel való kapcsolata. Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie a fogyatékossággal élő gyermekeket nevelő-oktató gyógypedagógusoknak, valamint hogyan kell a művészet eszközeit beépíteniük a tanórai keretekbe. A szakdolgozat további részében a művészetterápia múltja, fogalmi meghatározása, elméleti háttere, meghatározása és ágai kerülnek áttekintésre. Ez elengedhetetlen a bábozásban megjelenő komplexitás megértéséhez, hiszen ez az összetett terápia magába foglalja az éneket, a mozgást, a drámát, ami a bábjáték lételeme. Végül, a bábjáték elméleti hátterében fontos kiemelni a bábjáték nevelő és fejlesztő hatását, valamint, hogy hogyan is illeszkedik az iskolai nevelésbe, különös tekintettel a gyógypedagógiára.44hutanulásban akadályozottbábjátékfogyatékossággal élőkMűvészetalapú eljárások fogyatékkal élők, illetve a tanulásban akadályozott gyermekek nevelésében és fejlesztésében a művészetek, különös tekintettel a bábjáték eszközeivelDEENK Témalista::Neveléstudomány