Ráthonyi, Gergely GáborVarga, Vanda2022-10-262022-10-262022-10-24https://hdl.handle.net/2437/338258Napjainkban a mesterséges intelligencia szerepe egyre csak növekszik, és teret hódít nemcsak a mindennapokban, hanem a turizmusban is. Sorra jelennek meg a különböző automatizált és digitalizált megoldások ebben az ágazatban, amik megváltoztatják a keresletet és a kínálatot, illetve a fogyasztói szokásokat is. Az emberek nagyon érdeklődőek az új funkciókkal kapcsolatban, ám még mindig bizonytalanok velük szemben. Szakdolgozatom célja az volt, hogy bemutassa és összefoglalja a mesterséges intelligenciával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Primer kutatásom során online kérdőíves megkérdezésen keresztül a fogyasztók ismereteit vizsgáltam ebben a témával kapcsolatban, illetve az utazásai szokásaikkal vetettem össze. Továbbá azt is tanulmányoztam, hogy mi a véleményük az automatizációról, és milyen MI által vezérelt szolgáltatásokat vennének igénybe szívesen utazásaik alatt.64humesterséges intelligenciaautomatizációdigitalizációA mesterséges intelligencia és az automatizáció használata és megítélése a turizmusbanUsage and perception of artificial intelligence and automation in tourismDEENK Témalista::Informatika