Bihari, IldikóCsoba, Juditt2024-07-302024-07-302023-03-27Metszetek, Évf. 7 szám 2 (2018) , 3-27.https://hdl.handle.net/2437/378201Extracurricular activities have a significant role in increasing the disadvantaged Roma children’s school performance and compensate their socialization disadvantages. In the recent years, the study hall program becomes widely known in Hungary. Based on the literature and previous researches the study examines the needs, milestones, goals and target groups of the study hall program. This paper also demonstrates the economic and social conditions of the Integration Program, which has been in operation for 20 years, and supports effectively the development of social competences of disadvantaged social groups.A hátrányos helyzetű, roma gyerekek iskolai teljesítményének növelésében, szocializációs hátrá-nyainak csökkentésében jelentős szerepet töltenek be az iskolán kívüli, ún. extrakurrikuláris fog-lalkozások. Ezek egyik hazai formája az utóbbi években mind szélesebb körben ismertté vált tanoda. A tanulmány a rendelkezésre álló szakirodalmak, korábbi kutatások alapján a 20 éve működő tanoda kialakulását meghatározó szükségleteket, a tanodák fejlődésének főbb állomá-sait, célkitűzéseit, célcsoportjait valamint hátránykompenzáló szerepét és eredményességét vizsgálja.application/pdftanodamásodik esélylemorzsolódáskorai iskolaelhagyásroma tanulókstudy hallsecond chance schooldrop-outearly school leavingRoma studentsiskolán túl…folyóiratcikkOpen AccessMETSZETEK - Társadalomtudományi folyóirathttps://doi.org/10.18392/metsz/2018/2/1Metszetek27Metszetek2063-6415