Berényi, ZoltánMészáros, Viktória2019-04-242019-04-242019-04-10http://hdl.handle.net/2437/265875Dolgozatomban azt vizsgálom, hogy egy adott országban a népesség oktatásban való részvétele és a szegénység mértéke között van-e kapcsolat. Magyarországgal kapcsolatban a 2004 és 2017 közötti időszakot vizsgálom. Áttekintem, hogy a szegénységnek milyen, tudományos kutatásokban használatos meghatározásait alkalmazzák az ezzel a kérdéssel kapcsolatban vizsgálódó kutatók. Dolgozatomban a felhasznált fogalmak segítségével arra teszek kísérletet, hogy bemutassam a szegénység különféle válfajainak megjelenését Magyarországon a vizsgálandó időszakban. Külön kitérek arra, hogy a magyar állam milyen eszközökkel próbálja elősegíteni a hátrányos helyzetben lévő tanulók felsőoktatási képzésekben való részvételét. Végül pedig azokat a tudományos érveket tekintem át, amelyek azt állítják, hogy a szegénység mértéke és az oktatás között egyértelmű kapcsolat fedezhető fel, azaz magasabb képzettséggel jobb eséllyel lehet elhelyezkedni a munkaerőpiacon.55huSzegénységhátrányos helyzetű hallgatókfelsőoktatásA szegénység mértéke és a hátrányos helyzetű hallgatók felsőoktatásban való részvétele 2004-2017 között MagyarországonDEENK Témalista::Társadalomtudományok