Török, EnikőReichert, Zsófia2022-06-132022-06-132022-03-31http://hdl.handle.net/2437/335291Minden hivatásos klasszikus balett képzésben elvárás, hogy a növendék tizenkét éves korára felkészültté váljon a spicc cipős tréningre. Muszkuloszkeletális, pszichés, illetve kognitív fejlődés szempontjából is ez az életszakasz igencsak nagy eltéréseket mutat egyénenként. Jelenleg azonban nincs olyan alkalmassági felmérés, amely komplexen vizsgálja a gyermek vázrendszerének fejlődését, és előtérbe helyezi az izom- és szalagrendszer megfelelő fizikális állapotát, vagy annak erőnlétét. A szakdolgozat célja a spicc cipős tréningre való alkalmasság meghatározása objektív, gyógytornász szemmel történő mérése dinamikus tesztek, valamint táncosokra adaptált kérdőív által, melyek közül az előbbi a növendékek izomzatát, koordinációs és neuromuszkuláris kontrollját vizsgálja, utóbbi pedig aktuális fájdalomérzetükből von le következtetéseket.46huspicc cipődinamikus tesztekneuromuszkuláris kontrollkérdőívA spicc cipős tréningre való alkalmasság meghatározásának objektív mérési lehetőségeiDetermination of pointe readiness with objective measurmentsFizioterápia