Fenyő, ImreBöck, Nóra2018-04-162018-04-162018-04-16http://hdl.handle.net/2437/249668A szakdolgozatom témájául az oktatóvideókat és az oktatófilmeket választottam. A dolgozatomban fő részében különös figyelmet fordítok a közvetett és közvetlen szemléltetési eszközökre, oktatófilmek történeti háttere illetve a ,,digitális bennszülöttekre”. Szó esik továbbá az oktatásban használatos audiovizuális technika kutatásainak eredményeiről, azon belül is a Dale- féle tapasztalati piramisról és az audiovizuális eszközök kiválasztásához alkalmazható algoritmusról. Kutatásom során Öveges Professzor műsorainak és a Szertár videóinak összehasonlításával foglalkoztam, melyhez a tartalomelemzés és a hermeneutika módszerét is alkalmaztam. Az elemzés során olyan szempontokat vizsgáltam, mint a képi világ, a helyszín, a vágás, a szereplők jellemvonásai és a didaktikai módszerek. Eredményképpen elmondható, hogy számos hasonlóságot találunk céljaikban, a kísérletekhez használt eszközökben, illetve különbséget fedezhetünk fel a képi világukban, helyszíneikben és a szereplők személyiségében. Következtetésképpen azt lehet megfogalmazni, hogy Öveges Professzornak és a Szertárnak közös célja megismertetni és megszerettetni a természettudományokat az emberekkel. Megfigyelhető továbbá, hogy Öveges 20-30 perces műsorait elsősorban oktatási célokra készítettek, ellentétben a Szertár 3-6 perces videóival, amelyet főképp szórakozásra és ismeretszerzésre használunk.41huszemléltetésaudiovizuális eszközoktatóvideókÖveges ProfesszorSzertárOktatófilmek-videók generációiDEENK Témalista::Neveléstudomány