Losonczki, BernadettBalla, Kristóf2014-04-152014-04-1520142014-04-15http://hdl.handle.net/2437/189247A 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelete a nevelési-oktatási intézmények működéséről 7.§- k pontjának megjelenése szakdolgozatom témájának választásánál meghatározó szerepet töltött be, hiszen kutatásom ezt a törvényi rendeletet hivatott megvalósítani és hatásosságát felmérni a szegedi Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégiumban. Ez az intézmény 2013. március 29-én fogadta el és hagyta jóvá Pedagógiai Programját, melynek 13. pontjában rögzítették az elsősegélynyújtási alapismeretek elsajátításával kapcsolatos iskolai tervet. Cél: Felmérni a tanulók és a hallgatók meglévő ismereteit a laikus elsősegélynyújtásról az általam végzett oktatás előtt és után, majd az eredmények összehasonlítása. A tesztlapok kérdései az elsősegélynyújtás alapvető témáit dolgozzák fel. A két feladatlap közti eredmény különbségek, azt mutatják, hogy megérte az oktatást vállalni, hiszen jelentős javulás látható a másodjára kitöltött kérdéssornál. Az eredmény látható és egyértelmű már a 10 éves korosztálynál is.42huelsősegélynyújtásoktatásElsősegélynyújtás oktatása a gyakorlatbanDEENK Témalista::OrvostudományDEENK Témalista::Neveléstudomány