Polonyi, Tünde ÉvaKovács, Helga2015-05-062015-05-062015-03-30http://hdl.handle.net/2437/212116Dolgozatomban két magyar anyanyelvű felnőtt vizsgálati csoportot hasonlítok össze a morfológiai tanulás során egy új nyelvben. Ennek célja, hogy felmérjem, milyen mértékben képesek az egyes csoporttagok felismerni a többes számot, és elsajátítani annak szabályrendszerét, majd kiterjeszteni korábban nem látott szavakra és azok képeire. Ehhez egy asszociatív szó-kép párokból álló tanulási tesztet hoztam létre, melyben egy beágyazott kötött morféma áll minden többes számú szó végén. A tanulás implicit módon történik, azaz a morfológiai szabályt nem tudatos módon sajátítják el a személyek. Vizsgálatom alapjául Havas Viktória; Otto Waris, Lucía Vaquero, Antoni Rodríguez-Fornells és Matti Laine által elvégzett, 2014-ben megjelent morfológiai tanulási vizsgálata szolgál, melyben különböző anyanyelvű beszélőket hasonlítottak össze a nemek jelölési rendszerére vonatkozó morfológiai tanulás során egy új, mesterséges nyelvben.39humorfológiainyelvtanulásszótanulásmesterséges nyelvtöbbes számMorfológiai tanulás-vizsgálat egy mesterséges nyelvbenA kontextus szóelsajátításra gyakorolt hatásának vizsgálata óvodások körébenRejtett attitűdvizsgálat a nevek kapcsánA pöszeség vizsgálata a szociális önértékelés tükrébenDEENK Témalista::Pszichológia