Dombi, MihályZelei, Lili2022-10-212022-10-212022-10-20https://hdl.handle.net/2437/337881A vegán életmód már a 20. század közepe óta létező fogalom, de nem készült róla sok kutatás, mert körülbelül az utóbbi 10 évben lett csak népszerű. A kevés meglévő magyarországi adat miatt úgy döntöttem, hogy a kutatásom első felét a veganizmus elterjedésére fogom összpontosítani. Arra voltam kíváncsi, hogy a magyar emberek mikor és hol hallottak először erről a fogalomról és mikor döntötték el, hogy vegánok lesznek. Egy életmódváltáshoz sokszor támogatásra van szükségünk, ezért arra is választ keresek, hogy a vegánoknak volt-e saját jövedelmük és kaptak-e erkölcsi támogatást a környezetüktől akkor, amikor áttértek a vegán étrendre. A veganizmusra való áttérésnek különböző motiváció lehetnek, ilyen például az etikai (állatvédelmi), egészségügyi, környezetvédelmi vagy vallási motiváció. Ezeken az indítékokon belül kíváncsi vagyok arra is, hogy van-e különbség az eltérő havi jövedelemmel rendelkezők között. A kutatásom másik nagy része már nem az életmódváltás idejére irányul, hanem a magyar vegánok jelenlegi preferenciáira. Kíváncsi vagyok arra, hogy melyik platform van a vegánok fogyasztására a legnagyobb hatással, amivel az a célom, hogy a vegán termékeket kínáló magyar cégeknek javasolni tudjam, hogy hol érdemes hirdetniük a termékeiket.51huvegánfogyasztásVeganizmusA veganizmus elterjedése Magyarországon és a vegán fogyasztókra ható platformokThe spread of veganism in Hungary and the platforms that effect vagan consumersDEENK Témalista::KözgazdaságtudományDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingDEENK Témalista::Környezettudományok::Környezetvédelem