Kondorosi, FerencnéPásztor, Tímea2011-05-242011-05-2420112011-05-24http://hdl.handle.net/2437/108733Egy vállalkozás hosszú távú eredményes munkájának alapja, hogy termékei a hazai és külföldi piacon egyaránt eredményesek legyenek. Ehhez azonban biztosítani kell a piac elvárásainak megfelelő minőséget, mennyiséget és a kereslet igényeihez igazodó árat. Ennek megteremtéséhez hatékony költséggazdálkodást kell folytatnia, hiszen ha költségeit nem tudja értékesítési áraiban érvényesíteni, akkor a piacon nem tud megmaradni. Ezen felindulásból dolgozatom témájául egy adott cég, a Magyar Járműtechnikai Zrt. költséggazdálkodásának bemutatását és továbbfejlesztését választottam. A témaválasztás igen aktuális, hiszen a jelenlegi piaci körülmények között kevés olyan vállalat akad, amely eredményét árainak növelésével bővítheti - a kiélezett árversenyben elbukik. Ahogy a legtöbb cégnek a piacon a Járműtechnikai Zrt-nek is egy lehetőség kínálkozik az eredmény növelésére: a gazdálkodás hatékonyságának növelése, a költségek csökkentése. A költségek mérséklése azonban csak ésszerű költséggazdálkodással érhető el.70huköltséggazdálkodásköltségmenedzsmentA Magyar Járműtechnikai Zrt. költséggazdálkodásának értékelése és továbbfejlesztéseVALUATION AND IMPROVEMENT OF THE COST MANAGEMENT OF THE MAGYAR JÁRMŰTECHNIKAI ZRT.DEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Gazdaságelemzés