Biczó, GáborKiss, Dóra2017-04-212017-04-212017-04-20http://hdl.handle.net/2437/238331A roma gyermekek gondozása, nevelése az óvodák elsődleges szinteréhez tartozik, az ilyenkor adott instrukciók, példamutatások megalapozóak lehetnek a gyermekek számára. A pedagógus pozitív attitűdel való hozzáállása a társadalmi különbségek és az előítéletek megszüntetéséhez. Az egykorú gyermekek hasonló alapokat szerezzenek meg az iskolaérettséghez, ne induljanak hátrányos helyzetből. A roma családok hátrányait a szegregáció, a képzetlenség és a társadalmi lemaradás is okozza. A roma gyermekek gondozásának, nevelésének nehézségei, könnyebbségei. A bizalmi kapcsolatok kialakulása a roma gyerekek, szülők és a pedagógus között. A kommunikáció nehézségei a beilleszkedés során a roma családoknál.53huintegrációóvodai nevelésroma gyerekekA roma gyermekek nevelése, integrációjaA Hodászi Eszterlánc Egységes Óvoda és Bölcsőde roma gyermekeinek segítése a beilleszkedésbe, az óvodába való beszoktatásba, és gondozásuk, nevelésük az otthoni körülmények figyelembevételévelDEENK Témalista::Neveléstudomány