Tomán, HenriettaCsontos, Roland2023-04-262023-04-262023-04-24https://hdl.handle.net/2437/350847A dolgozat bemutatja a kétdimenziós játékfejlesztés folyamatát és elemeit a Unity játékmotoron keresztül egy platformer játék lefejlesztésének segítségével. Bevezetésként ismertettem a célt és a személyes motivációt. Rövid összefoglalót tartotok a videójáték motorokról és azoknak különbségeirol, hogy megkönnyítsem annak kiválasztását. Ismertetésre kerül a videójátékok történelme, hogy megérthessük, hogyan jutottunk el a ma használt technológiákhoz. Ezt követően alaposan végigjárunk minden olyan Unity használatához szükséges mechanikát és fejlesztési eszközt, amire szükségünk van a fejlesztés során. Az elkészült játékon végighaladva bemutatásra kerülnek a használt eszközök. Bemutatom annak elemeit, működését és felépítését. A dolgozat remek alapként szolgál minden videójátékfejlesztés előtt álló érdeklődőnek és szakembernek. Az ismertetett tudás segítségével további különböző és komplex videójáték megalkotható.42huC#PlatformerUnity2DjátékfejlesztésKétdimenziós platformer C# játékfejlesztés Unity-benDEENK Témalista::Informatika::KomputergrafikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.