Nábrádi, AndrásMolnár-Koszorus, Zsuzsa2011-05-182011-05-1820112011-05-18http://hdl.handle.net/2437/108465Dolgozatomban a Debreceni Egyetem OEC Gyógyszerésztudományi Karán K+F+I tevékenység keretében kifejlesztett Olabella® arckrém és testápoló kozmetikai szerek stratégiai tervezésével foglalkoztam. A szakirodalmi áttekintés során bemutatattam a stratégiai tervezés alapvető logikáját, főbb lépéseit és módszereit. Ezt követően részletesen foglalkoztam a termékcsalád tagjainak bemutatásával, majd meghatároztam a termékcsalád küldetését és jövőképét, valamint külső és belső környezeti tényezőket elemeztem különböző stratégiai módszerek segítségével, azzal a céllal, hogy a megfelelő stratégia kiválasztásával a termékcsalád sikeres lehet a jövőben. A dolgozat kapcsán, az adatgyűjtés során betekintést kaptam a kozmetikai termékek széles palettájára. A témával kapcsolatosan részletesen ismertettem a kozmetikai szegmenst meghatározó termékeket, valamint azok versenypozícióit. Az összehasonlítások és elemzések során elhelyeztem az Olabella® arckrémet és testápolót a kozmetikai termékek piacán. Bemutattam a termékcsalád stratégiai szempontból meghatározó elemeit, figyelembe véve a versenytársakat és arra a megállapításra jutottam, hogy a stratégiaalkotást soha nem szabad abbahagyni, mindig újabb és újabb ötletekről, tervekről kell gondoskodni, hiszen a versenytársak is messzebb látnak a jelennél.61hustratégiatervezéskozmetikumOlabellaelemzésA Debreceni Egyetem OEC Gyógyszerésztudományi Kar Olabella® termékeinek stratégiai tervezéseStrtegic planning of the Olabella products of the University of Debrecen, Medical and Health Science Center, Faculty of PharmacyDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::Vállalatgazdaságtan