Pálfi, SándorSoltészné Bereczki, Annamária2023-03-292023-03-292023-03-29https://hdl.handle.net/2437/348561A szakdolgozatban egy olyan témát mutatunk be, amely napjainkban megosztja, mind a szülői társadalmat, mind pedig a pedagógiai társadalmat, azzal kapcsolatban, hogy a 21. században a digitalizáció világában az óvodás gyermekek óvodai fejlesztése során alkalmazni érdemes a digitális technika nyújtotta lehetőségeket. Az elméleti rész ismerteti a digitalizáció történetét, annak megjelenését az óvodákban és a háztartásokban, a képességek és készségek fejlesztésének lehetőségeit digitális eszközök és játékok segítsségével, illetve a digitális játékok hatásait gyermekekre nézve. A szakdolgozat a digitális eszközök és játékok segítségével történő óvodai fejlesztés lehetőségeire fókuszál szülői szemmel. A digitális fejlesztés óvodás gyermeket nevelő szülőkre gyakorolt hatásait vizsgáljuk a kutatási részben. A kérdőívben az óvodás gyermeket nevelő Tiszavasvári település 2 roma szegregátumában élő szülőket szólítottuk meg. Arra voltunk kíváncsiak, hogy mennyire fogadják el a digitális eszközöket és játékokat az óvodai fejlesztések során gyermekeik esetében, illetve, hogy otthonukban mennyire engedik gyermekeiknek használni a digitális eszközöket. Továbbá azt szerettük volna megtudni, hogy miként vélekednek azzal kapcsolatban, hogy gyermekeiknek minél hamarabb meg kell ismerkedniük a digitális eszközökkel. A vizsgálati eredmények rámutatnak arra, hogy a roma szülők elutasítják a digitális eszközök és játékok alkalmazását az óvodai fejlesztések során, illetve úgy vélekedenek, hogy nem szükséges minél korábban megismerkedni gyermekeiknek digitális eszközökkel. Ugyanakkor otthonukban engedik gyermekeiknek azok használatát.51hudigitális eszközökfejlesztőjátékA digitális fejlesztő játék szülőkre gyakorolt hatásaDEENK Témalista::Neveléstudomány