Bogacsovics, GergőSzarvák, Gorzsa2023-04-212023-04-212023-04-19https://hdl.handle.net/2437/350448A szakdolgozat célja a megerősítéses tanulásban rejlő lehetőségek felfedezése egy intelligens ágens fejlesztésére, amely képes teljesíteni egy összetett feladatot egy Unity játék környezetben. Pontosabban, a cél egy ágens betanítása, hogy az navigálni tudjon egy olyan környezetben, amiről csak interakciókon keresztül kap információt. A környezet felfedezése kulcsfontosságú, ez indokolja a megerősítéses tanuláshasználatát. A szakdolgozat részeként fejlesztett egyedi játék célja egy ismeretlen helyen lévő pont elérése, eközben különféle akadályok kikerülése. A pont elérését tovább nehezítik ellenfelek, akik üldözni kezdik a játékost, ha a közelükbe ér. A játékos és az ágens csak limitált mennyiségű információt kap a környezetről, csak a közvetlen közelében lévő területet látja, a lényeges részek ki vannak takarva a kiinduláskor, a cél megtalálása érdekében fel kell térképeznie a területet. A feladatot minél gyorsabban kell teljesíteni, elsősorban az idő képzi az összehasonlítás alapját az emberi játékos és az ágens között. A teljesítés sebessége nagyban függ az optimális felfedezési módszer megtalálásától, amihez a tanítás során az ágens a kapott jutalmak alapján tud közelíteni. Tulajdonképpen az ágens felfedezési stílusától, általánosságban a policyjétől függ, hogy jobban vagy rosszabbul teljesít, mint a játékos. A kutatás sikeresnek mondható, ha az ágens képes hasonló idő alatt teljesíteni, mint egy ember.53humesterséges intelligenciaartificial intelligencereinforcement learningUnityEmberi teljesítmény közelítése mesterséges intelligenciávalDEENK Témalista::Informatika::InformációtechnológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.