Kiss , MariettaTakács , Gréta Anita2025-06-192025-06-192025https://hdl.handle.net/2437/393851Dolgozatomban a gluténmentes termékek piacát vizsgáltam, különös tekintettel a fogyasztói preferenciákra és az online marketing eszközeinek fogyasztói magatartásra gyakorolt hatására. Célom az volt, hogy feltárjam, miként befolyásolják a közösségi média, influenszerek és digitális hirdetések a gluténmentes termékeket választó fogyasztók döntéseit. E vizsgálat részeként elemeztem a gluténmentes termékek árának megítélését nemi és életkori bontásban, a fogyasztók ízbeli elvárásait és elégedettségét, valamint a célcsoport demográfiai sajátosságait. Primer kutatásom során kérdőíves felmérést végeztem, amelyből kiderült, hogy a gluténmentes termékeket fogyasztók többsége fiatal, városban élő nő, akik az árérzékenység mellett különösen nagy jelentőséget tulajdonítanak az ízélménynek és a termékek elérhetőségének. A válaszadók körében jelentős befolyással bírnak a közösségi médiafelületeken megosztott receptek, termékajánlók, valamint a gasztro-influenszerek tartalmai. Eredményeim azt mutatják, hogy az online marketing kiemelt szerepet játszik a célcsoport elérésében, elköteleződésében és edukálásában. A növekvő kereslet új lehetőségeket nyit a gyártók és szolgáltatók előtt, melyhez célzott, hiteles és platform-specifikus marketingstratégiák alkalmazása szükséges.66huGluténmentes piacFogyasztói preferenciákOnline marketingFogyasztói preferenciák és innovációk a gluténmentes piaconConsumer preferences and innovations in the gluten-free marketKözgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.