Mező, KatalinKerekes, Dóra2024-06-172024-06-172024-03-11https://hdl.handle.net/2437/373149A szakdolgozat célja a téri orientáció fogalmának ismertetése, a téri képességek fejlesztésének lehetőségei a fejlesztőpedagógia szemszögéből és a téri képességek felmérése a Komplex Mozgásterápia felmérő eszközei által. A téri képességek részterületei is bemutatásra kerültek, kiemelve a testkép, testfogalom, a lateralitás, és a dominancia fogalmát. A dolgozat tárgyalta a síkban és a térben való fejlesztés fontosságát. A téri képességek fejlesztésénél a mozgásfejlesztés is bemutatásra került néhány gyakorlat ismertetésén keresztül. A második részben Kulcsár Mihályné által kidolgozott Komplex Mozgásterápia eszközeivel az első osztályosok téri orientációs fejlettsége lett felmérve és a kapott eredmények részterületenként lebontva, ismertetve. A szakdolgozat a vizsgált korcsoportra vonatkozóan összegzéssel végződik, amelyben hipotéziseket megfogalmazva, azok igazolva, vagy cáfolva lettek.54hutéri tájékozódásmozgásfejlesztésKomplex MozgásterápiaTéri tájékozódás fejlesztése kisiskolás korbanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.