Harangi, BalázsNegrea, Adrián Krisztián2024-06-212024-06-212024-04-15https://hdl.handle.net/2437/374464Szakdolgozatom célja az volt, hogy egy 2D-s platformer játékot tervezzek, ami majd megfelelő környezetet fog biztosítani a megerősítéses tanuláson alapuló mesterséges intelligenciának. A játékot Pythonban készítettem el a Pygame keretrendszer segítségével. A mesterséges intelligenciát a játékhoz Pythonban készítettem el a PyTorch keretrendszerrel. A szakdolgozatban szó fog esni a Python-ról, a játék felépítéséről, működéséről és a modell működéséről, és mi hogyan befolyásolja az ágens viselkedését a környezetben. A mesterséges intelligencia a mai világban egyre nagyobb szerepet játszik, és egyre több erőforrást fektetnek bele. Úgy érzem, hogy a szakdolgozatom alatt megszerzett tudás szilárd alapokat biztosított számomra a továbbiakban.53humesterséges intelligenciajátékfejlesztésPythonPygamePyTorchmegerősítéses tanulásMesterséges intelligencia alapú ágens fejlesztése saját játékhozInformatika::SzámítógéptudományInformatikaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.