Szilágyi , BarnabásSisa , Krisztina2024-06-172024-06-172024-04-03https://hdl.handle.net/2437/372897Szakdolgozatom témája a fejlesztőpedagógus iskolaelőkészítő feladatainak bemutatása, a gyermekek sikeres iskolakezdésének szolgálatában. Azért választottam ezt a témát, mert évek óta egyre nagyobb hangsúlyt kap az intézményekben-, óvodákban és iskolákban egyaránt, a téma fontossága, aktualitása. Szakdolgozatom célja, hogy megpróbálja sorra venni azokat az óvodában igen fontos képességterületeket, és fejlesztési lehetőségüket, melyek alapvető fontossággal bírnak ebben az életkorban. Az elemi képességterületek megfelelő szintjének elérése kulcsfeladta a fejlesztő pedagógusnak, hiszen a sikeres, zökkenőmentes iskolakezdés másként nem valósulhat meg. Ennek érdekében a hipotézisemben is megfogalmazott megismerés, a gyermek fejlődésének nyomon követese, és alapos megfigyelése kulcsfontosságúvá válik az óvodai évek alatt. Szakdolgozatom a fejlesztő pedagógus feladatait próbálja meg összegezni, ebben az igen szenzitív életkorban. Azonkívül, hogy a részképességek fejlődésével és fejlesztési lehetőségeivel tisztában van, a megismerésre, és a kapcsolattartásra is hangsúlyt kell helyeznie a fejlesztő pedagógusnak. A hazánkban jelenleg elérhető képességvizsgáló tesztek közül a két leggyakrabban használt formáról nyújt szakdolgozatom rövid áttekintést. A tesztek gyakorlati hasznáról, és a szűrések eredményéről a szakdolgozat vizsgálati részében kapunk rövid összegzést adni. Legvégül a hazai óvoda-iskola átmenet megsegítésének lehetőségeiről, jelenlegi helyzetének állapotáról készül rövid összegzés, a hazai kutatások eredményeinek összevetésében.63huiskolaelőkészítésiskolaérettségszűrőrendszerekA fejlesztő pedagógus iskolaelőkészítő feladataiNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.