Bai, AttilaPálos, Ildikó2025-06-192025-06-192025-05-01https://hdl.handle.net/2437/393858Elsődleges célom áttekinteni, hogy Magyarországon hány főt érinthet a kutatásom témája. Egy családban ki a fő döntéshozó, kik használják az autót, mennyire fontos ezen használati tárgy jelenléte a hétköznapokban. Mindezt annak tükrében, hogy választásukat mennyire befolyásolja vagyoni helyzetük. Milyen célcsoport képes elektromos autót vásárolni, és ki szeretne? A szakirodalmi feldolgozásban górcső alá veszem a fejlődő technológia adta lehetőségek, melyik milyen hatással van a környezetre és a gazdaságra. Célom meghatározni, hogy egy ugyanolyan árkategóriában mozgó elektromos és belsőégésű erőforrással szerelt gépjármű választásakor melyik környezetbarátabb és anyagilag fenntarthatóbb. Mélyinterjúk segítségével megvizsgálom, hogy autóvásárláskor státuszszimbólumot vásárolunk-e, milyen fontosabb szempontok alapján választ a célközönség. Számításaim alapján jobban megéri 4 évre új autóként tisztán elektromos autót választani. Otthontöltéssel jelentős megtakarításokat érhetünk el. Sajnálatos módon a lakosság alig 1% rendelkezik napelemmel és elektromos járművel, az annak köszönhető, hogy jelenleg csak felsőosztály engedheti meg magának ezen környezettudatos berendezések beruházását.50huelektromos autónapelemTeslaBMWCsaládi elektromos autó beszerzésének dilemmáiThe dilemmas of purchasing of an electric family carKözgazdaságtudomány::MarketingKözgazdaságtudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.