Kőmíves, Péter MiklósErdős, Anett2017-10-312017-10-312017-11-27http://hdl.handle.net/2437/245052Témaválasztásom oka egyszerű: a pályaválasztás, továbbtanulás vagy a munkába való belépés aktuális kérdés jelenleg a családomban, hiszen testvéreim 13. évfolyamban szakmát tanulnak. Mindemellett a vizsgálatban résztvevő fiatalokhoz hasonlóan én is középiskolában szakmát tanultam, majd sikeres érettségit követően szakmai képzésben vettem részt. Szakmámat tekintve pénzügyi-szakügyintézői végzettséggel rendelkezek, melyet a Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzésében végeztem el, majd ezt követően jelentkeztem a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar BSc képzésére. Visszaemlékezve érettségi után, vagy akár szakmám megszerzését követően a pályaválasztás, az adott szak kiválasztása nem csak nekem, de osztálytársaim számára sem volt könnyű. Foglalkoztatott az a kérdés, hogy a tanulmányozott fiatalokat mi motiválja, hogyan látják a jelenlegi helyzetüket, pályaválasztásuk hogyan alakult, mik azok a tényezők melyek befolyásolták őket. De erre részletesebben is kitérek a továbbiakban. Dolgozatomban először elméleti áttekintésként a tanulást és annak fontosságát ismertettem, majd a motivációt mutattam be bővebben. A motiváció meghatározásával, motivációs elméletekkel szerettem volna közelebb kerülni ahhoz, hogy jobban megértsem, milyen motivációk segíthetnek, befolyásolhatják az egyéneket egy szakma vagy életpálya megválasztása során. Ezt követően a pályaválasztásra helyezem a hangsúlyt, ahol a pályaválasztásról, annak elméleteiről írtam, majd a pályaválasztási döntéseket vizsgáltam meg.49hupályaválasztásszakmatovábbtanulásA pályaválasztásra ható tényezők összehasonlító elemzése debreceni szakközépiskolások körébenComparing Analysis of the Factors Effecting on Carreer Choices of Secondary School Students from DebrecenDEENK Témalista::Neveléstudomány