Pálfi, SándorKósa, Viktória2023-12-152023-12-152023-10-19https://hdl.handle.net/2437/363431A szakdolgozat témaválasztását indokolja azon társadalmi kérdés, miszerint a meditáció és annak klinikai hatásai egyre monumentálisabb népszerűségnek örvendenek Magyarországon. Ezen tanulmány célja, hogy feltérképezze a meditáció hatásait az eltérő fejlődésmenetű fiatalok körében. Hangsúlyt fektet elméleti részében a téma sajátosságait, fontos fogalmakat és meghatározásokat egyértelműen körvonalazza. Ezenkívül több szempontból is bemutatja azokat az alapelveket és tudományos megállapításokat, amelyek a témához kapcsolódnak. A tudományos kutatáskor a fókuszban olyan kérdések és hipotézisek álltak, amelyek segítségével összefüggéseket próbáltunk feltárni a gyógypedagógusok tevékenysége és a szakirodalmi források között. A kutatásban a mindfulness meditáció hatását vizsgálja tanulásban akadályozott gyermekeken és az ép fejlődésmenetű gyermekeken.51hugyógypedagógiameditációeltérő fejlődésMeditáció hatása eltérő fejlődésmenetű fiatalok körébenDEENK Témalista::NeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.