Bujdosóné Papp, AndreaBalogh Alxandra Rebeka2017-04-192017-04-192017-04-19http://hdl.handle.net/2437/238271Dolgozatomban szeretném vizsgálni a gyermeki kommunikációt és a személyiségfejlődés kapcsolatát, különös tekintettel a hátrányos helyzetű gyermekek kommunikációját és ennek a fejlesztésében fontos játékpedagógiai eszközöket. Nemzetközi és hazai felmérések igazolják, hogy egyre több a nyelvi hátránnyal, kommunikációs nehézségekkel küzdő gyermek. A nyelvi hátrány akadálya a társadalomba való sikeres beilleszkedésnek: a tanulásnak, a társas kapcsolatok kialakításának és megtartásának, a pozitív önértékelésnek. Kora gyermekkorban azonban eredményesen fejleszthetők a beszéd – és kommunikációs képességek megfelelő módszerekkel, pedagógusi mintával.38huóvodáskorú gyermekjátékanyanyelvi nevelésA játék szerepe az óvodáskorú gyerek kommunikációjának fejlesztésében, a nyelvi hátrány csökkentésébenDEENK Témalista::Neveléstudomány