Fehér, AndrásDányi, Zita Katalin2023-12-182023-12-182023-10-24https://hdl.handle.net/2437/363763A fenntarthatósági törekvések világszerte egyre hangsúlyosabbá váltak, a környezetbarát termékek iránti igény jelentősen megnövekedett az elmúlt években: vevőértékké vált a fenntarthatóság. Ezen jelenség kapcsán megjelent egy félrevezető marketingkommunikációs eszköz, az ún. greenwashing (zöldrefestés), aminek célja a terméket, illetve azt azt előállító vállalatot környezetbarátabbként pozícionálni, mint amilyen az valójában. Bár hazánkban még nem ismert széles körben a greenwashing fogalma, úgy vélem - figyelembe véve a fenntarthatósági törekvések intenzív terjedését -, hogy a következő években ez meg fog változni. Ezért is választottam ezt szakdolgozatom témájaként. Dolgozatomban célom volt ennek a fogalomnak, típusainak, megjelenési formáinak bemutatása és ismertetése, valamint megvizsgálni, hogy a magyar fogyasztók számára mennyire ismert ez a fogalom és miként vélekednek erről.56hugreenwashingzöldrefestésA greenwashing jelenség és megítélése MagyarországonDEENK Témalista::Közgazdaságtudomány::MarketingHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.