Vargáné Nagy, AnikóSzlávik-Csáki, Orsolya2025-06-112025-06-112025https://hdl.handle.net/2437/391217A szakdolgozat témája a külső világ tevékeny megismerésének hazai és külföldi innovációs lehetőségei az óvodában. Úgy gondolom már a cím is azt sugallja, hogy a dolgozat olyan lehetőségeket említ, sorakoztat fel, melyek túlmutatnak a mindennapos, régóta megszokott módszereken ezen tevékenységi területtel kapcsolatban. A külső világ tevékeny megismerése, a környezettudatos magatartás alapozása, kialakítása kiemelt szerepet kapott az óvodában, mint nevelési intézményben. A dolgozatban szülők és óvodapedagógusok körében is informálódunk az adott témában, mind a két oldalt megvizsgáljuk, mennyire vannak összhangban, hiszen ez is a gyermekek érdekét szolgálják, hogy azonos értékeket hordozzon az első és másodlagos szocializációs színtér. A szakdolgozat témája nagyon aktuális a ma emberének, bízunk benne, hogy a dolgozat megírásával, a kutatással fel tudjuk hívni, mind a szülők és mind az óvodapedagógusok figyelmét a környezettudatos tevékenységekre, nincs olyan, hogy túl korán kezdjük ezeket megismertetni a gyermekekkel, a cél tulajdonképpen pont ez lenne. A korai gyermekkorban minél több olyan helyzetbe, tevékenységbe hozni őket, mely által érdeklődésük alakul ki a téma iránt, hiszen az életkorra jellemző kíváncsiságból adódóan nagyon fogékonyak ebben az időszakban, az itt megtapasztalt forrásokból merítkeznek cselekedeteik.80huKülső világinnovációA külső világ tevékeny megismerésének hazai és külföldi innovációs lehetőségei az óvodábanNeveléstudományHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.