Pető, IldikóMolnár, Eszter2022-04-112022-04-112022-04-08http://hdl.handle.net/2437/330363Szakdolgozati vizsgálat felső tagozatos és középiskolás diákok attitűdjét vizsgáltuk, hiszen az ő korosztályukban is nagy számban jelennek meg fogyatékossággal élő gyerekek, fiatalok, akik akár közvetlen környezetükben, osztályukban is jelen lehetnek. A dolgozat elméleti részében szó lesz az attitűdről, annak funkcióról, összetételéről, méréséről, az előítéletről, sztereotípiáról és diszkriminációról, valamint a fogyatékosságról, annak megítéléséről és a tanköteles korúak attitűdjére vonatkozó nemzetközi és hazai kutatásokról. A vizsgálat célja, hogy betekintést nyerhessünk a gyerekek és fiatalok fogyatékosságról alkotott képéről, hogy hogyan vélekednek fogyatékossággal élő társaikról, milyen pozitív vagy negatív előítéleteik vannak és milyen attitűdöt tanúsítanak velük szemben. Továbbá feltárni a különbségeket az eltérő évfolyamú, nemű, más fenntartású iskolába járó gyerekek és fiatalok közötti esetleges eltéréseket.41hufogyatékosságattitűdattitűdvizsgálatA fogyatékossággal kapcsolatos attitűdök 10-18 éves tanulók körébenDEENK Témalista::Neveléstudomány