Mező, KatalinJakabné Kulcsár, Zsuzsa2020-04-272020-04-272020-04-27http://hdl.handle.net/2437/284985A dolgozat a generációs kihívások kutatását tűzte ki céljául, elsősorban a tanulásban akadályozott tanulók nevelése során. Szakirodalmi elemzés során áttekintést kínál a legifjabb generációk bemutatásáról, a gyógypedagógusok szereplehetőségeiről a probléma enyhítésének során. Kitér az olyan lényeges gondolatokra is, amelyek az integrált, inkluzív oktatás fontosságát hangsúlyozzák. Kutatásom során a három legifjabb generáció képviselőivel készítettem interjút, akik tanulásban akadályozott tanulók is egyben. A vizsgálat során ismeretekre tettem szert a különböző generációk szociális kapcsolatairól, digitális eszközhasználatáról, iskolai teljesítményéről, motivációjáról. Az eredmények tükrében megállapítást nyert, hogy a generációs kihívások valós problémát jelentenek a tanulásban akadályozott tanulók nevelése folyamán is.36hutanulásban akadályozott gyermekekgyógypedagógiaintegrált nevelésAz Y,Z és az Alfa generációGenerációs kihívások jelentkezése a tanulásban akadályozott tanulók nevelése soránDEENK Témalista::Neveléstudomány