Sebestyén, AttilaPapp, Eszter2015-04-212015-04-212015-04-14http://hdl.handle.net/2437/209930Záródolgozatomban több éves tereptapasztalatom és vizsgálataim alapján bemutattam, és végigvezettem a hostesskedés változatos világát, amely számomra a modern kor leghatékonyabb kommunikációs csatornájának bizonyul. Ezt alátámasztandó, hogy a mindennapi életünk különböző területein használják mint marketingkommunikációs eszközt. A hostesskedés definiálása egy sajátos kommunikációs formaként főként abból ered, hogy ez a jelenség milyen meghatározó szerepet tölt be a vállalatok életében. Dolgozatomban a hostesskedést mint marketingkommunikációs eszközt jellemeztem, melynek megléte egyre szorosabb kapcsolatban áll a protokolláris rendezvényekkel. A hostessek jelentőségét a promóciók kapcsán a fogyasztásösztönző szerepüket tekintve, PR szempontból a környezettel kialakított bizalomépítő tevékenységüket tekintve mutattam be. Mindezek alapján megállapítást nyert az is, hogy hostesskedés a rendezvények, a rendezvényszervezés egyre jelentősebb szerepének kialakulása óta nagy hangsúlyt kap a kommunikáció kapcsán illetve, központi tényezővé vált a cégek marketingtevékenységben. Elemzésem alapján tehát megállapítom, hogy a hostesskedés mint kommunikációs csatorna, egy olyan lényeges darabja a vállalatok összetett világának, amely nélkül nem lehetne igazán hatékony a kommunikáció. Így fontosnak tartom a hostessek és host-ok tevékenységét mind bizalomépítés, mind a fogyasztásra ösztönzés szempontjából, hiszen hozzájárulnak a piaci folyamatok gördülékenyebb előrehaladásához.38huNevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarországhostessrendezvényszervezésszemélyközi kommunikációprotokollmarketingATLBTLeseménymarketingPRA hostess munka kommunikációs sajátosságaiA hostesskedés mint egyedi marketingkommunikációs csatornaDEENK Témalista::Társadalomtudományok