Bódis, ZoltánOttmár, Judit2016-04-132016-04-132016http://hdl.handle.net/2437/224590A szakdolgozatom első részében fogalmakat tisztáztam a témát illetően. A továbbiakban a mese jellemzőiről, a mesélés jelentőségéről írtam az óvodás korú gyermekek életében. A gyermekek fejlődéslélektanát szakirodalmakkal alátámasztva elemeztem, a szükséges összefüggéseket igyekeztem megláttatni az olvasóval. Felsoroltam a hét legjellegzetesebb mesei motívumot, példákon keresztül bemutatva. Bemutatásra kerültek azok a fejlődési szakaszok, melyeken keresztül megy a gyermek, míg eljut a hangadástól az értelmes közlésig. A szakdolgozat fontos részét képezi annak a felmérésnek a bemutatása, amelyet néhány évvel ezelőtt a Médiaunió készített a Mesélj mindennap! kampány keretében. Személyes interjúkat készítettem, megkérdeztem néhány óvodapedagógust, szülőt, nagyszülőt és testvért, ők milyen rendszerességgel és milyen típusú meséket olvasnak/mondanak a gyerekeknek. Látnak-e a mese hatására változást a gyermek életében, fejlődésében. Ha igen, hogyan jelenik ez meg.49humesekommunikációbeszédfejlődésA mese mint kommunikációs lehetőségDEENK Témalista::Neveléstudomány