Gilányi, AttilaKaszás, Gréta2023-05-032023-05-032023-05-02https://hdl.handle.net/2437/351620A szakdolgozatomban a Parkinson-kórral, a virtuális valósággal és ennek a kettőnek az ötvözésével foglalkoztam. Az elmúlt években a virtuális valóságot terápiás eszközként tesztelték a neurorehabilitációs kutatásokban. A VR-technológia Parkinson-kóros betegekre gyakorolt hatásának eredményei alátámasztják azt a következtetést, hogy e betegek gyógyító eljárásának egyik leghatékonyabb eszköze. Egy olyan fizioterápiás programot hoztam létre, amely a Parkinson-kóros betegek számára gyógyhatással van, koordinációjukban képes segíteni. A létrehozott virtuális térben adott feladatokat kell teljesíteni, hogy eredményes lehessen e speciális rehabilitáció. A 3ds Max modellező program és a Unity alkalmazás segítségével teremtettem meg ezt.47huParkinson-kórvirtuális valóságrehabilitációA virtuális valóság alkalmazása Parkinson-kóros betegek rehabilitációjábanDEENK Témalista::Informatika::InformációtechnológiaHozzáférhető a 2022 decemberi felsőoktatási törvénymódosítás értelmében.